Influencer Marketing Nedir? Neler Yapar?

Influencer Marketing Nedir? Neler Yapar?
Influencer Marketing Nedir? Neler Yapar?

Elif YILMAZ,
Editör

2022-11-14
1Okunma

Influencer marketing günümüzde şirketlerin ve markaların en çok tercih ettiği pazarlama yöntemlerinden biridir. Şirketlerin veya markaların sosyal medya araçlarını reklam vermek ve ürünlerini kısa sürede kullanıcılarına ulaştırmak için uyguladıkları bir pazarlama stratejisidir.

Influencer denilen kişiler sosyal medyada takipçi sayısı fazla olan, tanınmış kişilerin markalarla yüksek maliyetler karşısında anlaşarak ürün tanımlarını yapmasıdır. Günümüzde en çok influencer pazarlamasının gerçekleştiği yer Instagram’dır. Bunun yanı sıra Youtube’da da birçok influencer ın hesabı bulunmakta ve ürün tanıtımı yapmaktadırlar.

 

sosyal medya pazarlaması

 

Influencer demek; sosyal medya platformlarında hedef kitleye ulaşan, yüzlerce takipçisi olan, ürün deneyimlerini video ve fotoğraflarla, içeriklerle paylaşan fenomen dijital pazarlamacılardır. Bu kişiler günlük hayata yönelik doğal ve gerçek paylaşımlar yaparlar. Doğal oldukları içinde kullanıcılar üzerinde güven etkisi yaratırlar. Bu nedenle markalarda en çok takipçi sayısı olan, fizik olarak da dikkat çekici olan, samimi ve sempatik influencerlarla anlaşırlar. Birçok şirket bu kişilerle aylık veya senelik sözleşme imzalarlar.

 

ınfluencer nasıl olunur

 

İnfluencerlar sosyal medya en çok giyim, güzellik ve bakım ürünleri, vitaminler, oteller, estetik merkezleri…vb. markalarla anlaşırlar ve reklamlarını yaparlar. Markalar influencer marketing yaparken izledikleri bazı yollar vardır. Bunlardan en önemli ise çalışılmak istenen influencerın ürünle doğrudan ilişkisinin olmasıdır. Kozmetik ve bakım ürünleriyle ilgilenen influencerlar daha çok bu alandaki markalarla anlaşırlar.

Bu kişilerin ürünü kullanarak tanıtım videoları paylaşması markalar için önemlidir. Markaların dikkat ettiği noktalardan biri de influencerların takipçi kitlesinin fazla olması ve markanın hedef kitleye kısa sürede ulaşmasıdır. Eğer, farklı bir hedef kitleye yapılırsa bu reklam çalışması başarısız olur, doğru hedef kitleye yapılan ve tanıtılan ürünün satışları yüksek olacaktır. Bu yüzdendir ki markalar çalıştıkları influencerların yaşına, yaşam tarzına ve cinsiyetine bakarlar. Kısacası demografik yapıları doğrultusunda influencerları seçerler.

 

ınfluencer pazarlama

 

Influencer marketing yüzyılımızın en popüler pazarlama stratejilerindendir. Sosyal medyada popüler olan fenomen denilen kişilerin takipçilerine özendirerek yapılan ürün tanıtımları ve marka iş birliklerine influencer marketing denilmektedir. Bu mesleğin çıkmasındaki en büyük nedenlerden biri de sosyal medya platformlarına olan yoğun ilgidir. Influencer marketing tanımının Instagram’ın oluşumuyla birlikte ortaya çıktığını belirtebiliriz. Tanınmış kişi ve hesaplarla ortak çalışmalar sonucunda gerçekleşen stratejik bir pazarlama çalışmasıdır.

Bunu yaparken de güncel ve modern içerik pazarlama çalışmaları yapılmaktadır. Influencerlarla iş birliği yapmak size birçok avantajlar sağlayacaktır. Influencerlar satın alma kararlarını önemli ölçüde etkilerler. Tüketicilerin özellikle kararsız olan tüketicileri önemli ölçüde ikna ederler. Kullanıcıların ürünlere karşı ilgisini ve bakış açısını olumlu şekilde etkilerler. Müşterilerin satın alma kararlarına doğrudan etki etmiş olursunuz.

 

ınfluencer marketing

 

Influencerlarla yapılan pazarlama çalışmaları daha öncesinde ulaşamadığınız veya ikna edemediğiniz hedef kitlelerin düşüncelerini değiştirmede yardımcı olur. Bu fenomen kişilerin takipçi sayıları çok fazla olduğu için bu hesaplardaki kitlelere ulaşma şansınız olacaktır. Böylece markanızın hedef kitlesini de geliştirmiş olursunuz. Ürün veya hizmetin tanıtımını yaparken, sosyal medyanın gücünün farkında olan kullanıcılar, influencerların üzerinde düşünme ve işlem yetisini takip ettirerek devam ettireceği için, 3. tekil kişilerin kameradan veya sesinden kararları etkilerler. 

 

sosyal medya planı Bazı hesaplar ise daha kült ve belirli bir kitleye hitap etmektedir. Bu da seçili bir kitleye ulaşmak anlamına gelir. Bu hesaplara ulaşarak onların hedef kitlelerini inceleyebilirsiniz. Ardından hedef kitleye yönelik içerikler paylaşarak ürün tanıtımları yapabilirsiniz. Influencerlar marketin çalışmaları yaparken bu hesaplar üzerinden organik olarak paylaşımlar yapılacaktır. Burada Adblocker gibi yazılımlar paylaşımlarınızı engelleyemeyeceği için içeriklerin görüntüleme sayısında bir düşüş yaşanmayacaktır. Retargeting, banner gibi Adblocker yazılımlarına denk gelen reklam ve içerik çalışmaları erişimi kısıtlamaya neden olur.

 

ınfluencer marketing nedir

 

İnfluencer pazarlama çalışmalar sadece belirli bir kesime veya kitleye hitap etmez. Bu yüzden sektörde farklı firmalar ve ürünler olacaktır. Bu çalışmalardan faydalanarak ürün ve markalarıyla ilgili tanıtım içerikleri hazırlayabilirsiniz. İnfluencerlar geniş kitleye sahip kişilerdir. Bu kişilerin ürününüzle ilgili yaptıkları paylaşımlar aynı zamanda marka bilinirliğinizi de arttıracaktır. Genel olarak influencerlar ürün veya herhangi bir hizmet dalında yeni işe başlamış veya birkaç saat önce proje geliştirmiş bile olsa İnstagram story ve geniş kitlesi olan kullanıcıların paylaşımını artmaktadır. Hayran kitle ve silme derecesiyle o kadar fazla ise kitlelere göre birbirinden farklı işlerde de başarılı olabilir. Özetle influencerlar sosyal medya platformlarında uzman kabul edilen, profesyonel kişilerdir. 

Influencer Marketing Nasıl Yapılır?

Influencer marketing herhangi bir markanın dijital pazarlama alanlarında en iyi şekilde pr'nın yapılmasına olanak sağlayan verilen isimdir. Tanınmış sosyal medya uzmanları, youtuber gibi dijital içerik üreticileri Influencer marketing hizmetini dijital alanlarda karşılamaktadır. Bu bağlamda pazarlaması yapılan ürün veya hizmet için geniş kapsamlı potansiyel müşteri kitlesi oluşturup, marka bilinirliği popülerleştirilir. Influencer marketing sisteminde tanıtımı yapılan ürün veya hizmet ile ilgili sipariş, geri dönüş, satın alma gibi işlemler devreye girdiğinde pazarlama hedefleri maksimum performans sağlanmaktadır. 

 

influencer marketing nasıl yapılır?

 

Influencer Olmak İçin Ne Yapmalı?

Influencer olabilmek için, sosyal medya platformlarında aktif rol alarak, takipçi sayısı, hedef kitle ile iletişimini doğru ve verimli bir şekilde kullanması gerekmektedir. Kişilerin Influencer olarak alanında uzman olduğu sosyal medya platformlarında gösterilmelidir. Herhangi bir bireyin Influencer olmasının en önemli püf noktası doğru hedef kitle ile etkileşime geçmesidir. 

BENZER İÇERİKLER