Tiktok'ta Reklam Nasıl Verilir - TikTok Reklam Verme

Tiktok'ta Reklam Nasıl Verilir - TikTok Reklam Verme
Tiktok'ta Reklam Nasıl Verilir - TikTok Reklam Verme

Elif YILMAZ,
Editör

2022-10-24
1Okunma

Tiktok’ta reklam verme; TikTok son yılların en çok kullanılan popüler video paylaşım uygulamasıdır.

İOS ve Android sistemli akıllı telefonlar üzerinde müzik, kısa videolar ve fotoğraf paylaşımı yapılmaktadır. Uygulamada ilginç filtrelerle, müzik ve efektlerle 15 saniyelik videolar paylaşılmaktadır. Video kayıtları 60 saniye kadarda olabiliyor. TikTok ilk olarak 2019 yılında Beta sürüm olarak ortaya çıkmıştı. Günümüzde ise yaklaşık olarak 800 milyondan fazla kullanıcısı bulunuyor. Bu yüzden şirketler ve marka sahipleri TikTok üzerinden ürünlerini tanıtma fırsatı da buluyor. Yüksek derecede pazarlama etkilerine sahip bir platform.

TikTok’a reklam verebilmeniz için öncelikle reklam hesabına sahip olmanız gerekiyor. TikTok Ads sayfasında sizden istenen bilgileri doldurarak hesap açabilirsiniz. Böylece uygulama bu şekilde markaların hedef kullanıcılarının demografik özelliklerine göre çeşitli reklam seçenekleri sunuyor.

 

tiktokta nasıl reklam verilir

 
  • In-Feed Video yani Yayın İçi Videolar: For You sayfasında videolar arasında geçiş yaparken çıkan reklamladır.
  • Brand Takeover Marka Devralma: Kullanıcılar uygulamaya açtıkları zaman, videolara geçmeden önce gördükleri reklamlardır.
  • Hastag Reklamları: Keşif sayfasından yer alan reklamlardır.
  • Markalı AR İçeriği: Markaların etiket altında şarkı, skeç veya özel dans olarak yaptıkları reklamladır.
  • Infliencer Reklamları: TikTok kullanıcıları tarafından yapılan sponsorlu reklamlardır.

TikTok’a reklam vermeden önce hedef kitlenizi belirlemeniz önemlidir. Bunun nedeni ise TikTok kullananların %66 ‘sının 30 yaşından küçük olmasıdır. Sosyal medya platformlarında Z kuşağı denilen jenerasyonun en çok kullandığı platformdur. Bu yüzden 30 yaş ve üzerindeki grupların ilgi gösterdiği bir uygulama değildir. Günümüzde yazılı içerikler kadar video içeriklerde sosyal medyada aktif olarak kullanılmaktadır. Yapılan istatistiklerde ise video pazarlamasının yüksek performans ve geri dönüş sağladığını ortaya koyuyor. Video içeriklerinin %83 arttığı belirtiliyor.

 

tiktokta reklam nasul verilir anlatımlı

 

TikTok Reklam Vermenin Avantajları Nelerdir?

  • İşletmeler veya markaların %81’i video içerikleri pazarlama aracı olarak kullanıyor.
  • Video içeriklerin %82’sinden fazlasının kapsayacağı belirtiliyor.
  • 10 kişiden 6’sı ise televizyon yerine video içeriklere ilgi gösteriyor
  • %78’i her hafta ve %55 ise her gün online video izliyor
  • YouTube ise Google’dan sonra en popüler ikinci web adresi
  • Kullanıcılar Youtube üzerinden her gün yaklaşık olarak 1 milyar saatten fazla video izliyor
  • Yöneticilerin %59 ise metin okumak yerine video izlemeyi tercih ediyor.
  • %75’i videoları mobil cihazlardan izliyor.
  • %72’si ürün veya hizmeti video yoluyla tanımayı tercih ediyor.
  • %92’si mobil cihazından izledikleri videoları başkalarıyla paylaşıyor.

Bu araştırmalara göre videoların, fotoğraf ve metin paylaşımlarının önüne geçtiğini ve kullanıcıların video izlemeyi daha çok sevdiği ortaya çıkıyor. Bu nedenle TikTok’a reklam vermek çok daha önemli hale geliyor. AppStore ve GooglePlay üzerinden en çok indirilen uygulamalar ise; Whatsapp, TikTok, Facebook, Messenger ve Instagram.

TikTok’a Reklam Vermek İçin Yapılması Gerkenler

TikTok reklam hesabı başlatmanız gerekiyor. Bunun için “bir reklam oluştur”a tıklamalısınız. TikTok reklamları aracılığıyla kullanıcı hesabı oluşturun. Daha sonra size sunulan hizmet şartlarını kabul edin ardından bir reklam kampanyası oluşturabilirsiniz. Tiktok’un reklamlarına kaydolduktan sonra hesap altında altı bölümden oluşan işletme bilgileri bölümündeki bilgileri doldurun.

İşletme adı, adres, posta kodu…vb. Bu bölümdeki veri bilgileriyle ödeme bilgileri doğru bir şekilde doldurmanız gerekiyor. Daha sonra farkındalık, dönüşüm ve düşünme gibi üç hedef üzerinden seçim yapmanız gerekiyor. Farkındalık demek yeni markaların bilinirliliği konusunda geliştirmelere yer verecektir. Düşünmek ise, köklü markaların kullanıcıları için daha fazla bilgi arayamaya ve markaya trafik çekmek için kurulmuştur. Dönüşüm ise kullanıcıların reklamları kullanarak markaya dikkat çekmelerine ve yönlendirmeye yardımcı olması için hedeflenmiştir. Reklam kampanyası için belirli bir bütçe hazırlamanız gerekmektedir. Günlük ve yaşam boyu bütçe olarak ikiye ayırabilirsiniz. Bu iki bütçe maksimum kullanacağınız bütçe tutarları gösterir.

 

tiktok reklamları nasıl verilir konu anlatımı

 

Hedef kitle belirlerken markanıza veya hizmetinize uygun jenerasyon seçmenizde fayda var. Yaş, dil, konum ve cinsiyet önemlidir. Reklam verirken kitlelerin kullandıkları cihazlara ve ilgili alanlarına dikkat etmeniz gerekiyor. Sosyal medya platformlarından en çok TikTok’a ilgi olduğu için buraya reklam verebilirsiniz.  Bunlardan biri yayın içi diğeri ise banner reklamlarıdır. Yayın içi reklam, web sitenize doğrudan bağlantı vererek kendisinde görünmesini sağlayan reklam türüdür. Bunun yanı sıra uygulamayı açtığınız zaman banner reklamlar görünür. Kullanıcı gördüğü anda reklama tıklar ve sizinle iletişime geçer. Reklamın kullanımı toplam görüntüleme sayısı, gösterim sayısı, video görüntüleme süresi, video görüntüleme süresi izlenebilir.

TikTok’ta Reklam Vermek Mantıklı mı?

Tik Tok günümüzde en çok izlenen, hızla büyüyen topluma hitap eden, geniş kullanıcı gruplarının bulunduğu, etkileşim oranı yüksek dönüşümlerin sağlanacağı dijital pazarlama platformudur. Kısa ve özgün videoların ön plana çıkıp, sonrasında insanların kendine göre özgünleştirdiği veya benimsediği videolar Tik Tok ta trend olanlar içerisindedir. 

Tik Tok ta reklam vermek marka bilinirliği veya ürün hizmet tanıtımı için oldukça yararlıdır. Kitle ne kadar geniş olursa kullanıcı niyetini etkileyip, hemen çıkma oranını yakalamak o kadar basitleşir. Google Ads reklamlarına benzer olan video platformda kitle analizi ve marka bilinirliği için oldukça mantıklıdır. 

TikTok’un En Verimli Reklam Modeli Hangisidir?

Tik Tok videolardan dönüşüm sağlayan kullanıcıların %70 i Top View reklam modelleri ile video çekip, yüksek miktarda dönüşüm elde ettiğini söylüyor. Yayın içi TikTok reklamları ile hedef kitlenizi doğru zamanda, doğru yerde keşfetmek için önemlidir.

BENZER İÇERİKLER