Dijital İçerik Üretirken Nelere Dikkat Etmeliyiz?

Dijital İçerik Üretirken Nelere Dikkat Etmeliyiz?
Dijital İçerik Üretirken Nelere Dikkat Etmeliyiz?

Elif YILMAZ,
Editör

2022-10-27
1Okunma

Dijital pazarlamanın temelleri içerisinde olan dijital içerikler, sanal Dünya’nın olmazsa olmazları dır. İnternet üzerinde gördüğümüz yazı, metin, e-kitap, video, reklam metinsel, görsel, sesli olarak üretilmiş olan herşey dijital içeriktir.

Dijital pazarlama ve dalları oldukça geniştir. Bunun yanı sıra dijital içerik kavramı da internet sitelerinin amacına ve hedef kitle segmentine göre değişim göstermektedir. Hedefe yönelme stratejileri ile web sitelerine alakalı olan içeriklerin üretilmesi, dijital içerik kavramını ortaya çıkarmaktadır. Google arama motorunda her gün binlerce web sitesi sorgulanmaktadır. Her web sitesinin sektörel olarak hizmet verdiği alanlar, satmak istediği ürünler, hangi kategorilerde yer aldığı, web sitesinin kuruluş amacı gibi birçok unsur dijital içerik üretiminden geçer. 

Özetle dijital içerik üreticisi internet üzerinde web sitesi başta olmak üzere, sosyal medya, Youtube, Google Ads gibi platformlarda gerekli olan yazı, resim, görsel, video gibi içeriklerin hazırlanmasını sağlayarak sanal Dünyanın amacına uygun üretim yapar. Dijital içerik üretiminin püf noktaları SEO stratejileri ve optimizasyon sonuçlarına göre Google tarafından değerlendirilerek okuyucuya aktarılır. 

 

dijital içerik üretirken nelere dikkat etmeliyiz.

 

Herhangi bir konuda kaliteli içerik yazmak hedef kitlenin dikkatini çekerek okunur olmak hem sitenizin hem de şirketinizin popülerliğini arttırır. Ürünlerinizin herkese ulaşmasını ve yayılmasını istiyorsanız içeriklerinizi dikkatli bir şekilde yazmalısınız. Muhteşem bir içerik yazdığınız ancak içeriğinizi kimse tıklamadı ve okumadı, üstelik web platformlarında paylaşmadı. Dijital içerik üretirken nelere dikkat etmeniz gerekiyor bu hususlara dikkat ederseniz dikkat çeken, kaliteli içerikler üretebilir ve yazılarınızla çok ünlü biri olabilirsiniz.

Dijital İçerik Üretirken Dikkat Edilmesi Gerekenler

1.       İçeriklerinizi mutlaka fotoğraf, video, gif gibi görüntülerle süsleyin. Bu görseller okuyucunun metninizde uzun süre kalmasını sağlayacaktır. Böylece hedef kitlenin sadece düşüncelerine değil, gözlerine ve kulaklarına da hitap edeceksiniz.

2.       Bir konuyla ilgili yazı yazarken öncesinde mutlaka bir araştırma yapmalısınız. Araştırma bölümü biraz zamanınızı alabilir. İçeriğiniz üzerinde ne kadar çok çalışırsanız o kadar etkili olursunuz. Araştırma sırasında rakiplerinizin aynı konu üzerinde yazıp yazmadıklarına bakın, onların yazılarına yapılan yorumları inceleyin. Böylece onların değinmediği yönlere siz değinebilir farklılığınızı ortaya koyabilirsiniz. İçeriğinizi oluşturan konuyla ilgili verilere, istatistiklere…vb kaynaklara yer verebilirsiniz. Böylece yazınızın inanırlığını güçlendirmiş olursunuz.

3.       İçeriğiniz mutlaka özgün olmalı, kopyala yapıştır yapmak sizi içerik hırsızı olarak anılmanıza neden olur, kötü bir imaj yansıtmış olursunuz. Birbirine benzer içerikler yazmayın. İçeriğinizin Google’da üst sıralarda yer almasını istiyorsanız yazılmayanı yazmalısınız. Özgün ve yaratıcı olun.

4.       İçerik yazarken imla kurallarına uygun bir şekilde yazın. Yazım hatası yazınızın yanlış okunmasına ve anlaşılmamasına neden olur. Yazım hatalarının olduğu bir yazıyı kimse ciddiyetle okumaz. Ciddiye alınmak ve takdir edilmek istiyorsanız yazınızı imla kurallarına uygun bir şekilde yazmaya dikkat edin. Hatta masanızda mutlaka bir imla kılavuzu bulundurmalısınız. Yazım hatalarının olduğu bir içeriğe sahip e-ticaret sitelerinden kimse bir şey almak istemez.

5.       Yazdığınız içeriklerin SEO ile uyumlu olmasına dikkat edin. Mutlaka kelime analizleri yapmalı ve doğru anahtar kelimeleri tespit etmelisiniz. Bunu yaparken öncelikle okuyucuyu memnun etmelisiniz, onların merak ettiği sorulara yazınız cevap vermelidir. Yazınızın başlığında anahtar kelime kullanın. URL’de mutlaka anahtar kelime kullanın. Fazla ve gereksiz anahtar kelime kullanmayın. Görsellerin alt metninde bir kere anahtar kelime geçmeli. İçeriklerinizin, Google’ın mantığına uygun olması gerekmektedir.

6.       Web sitelerinde, sosyal medya platformlarında…vb içerik yazarken mutlaka mizaha yer verebilirsiniz. Deneyimlerinize, tavsiyelerinize, gözlemlerinize ve alıntılara yer verin. Bu okuyucunun sıkılmasını önler ve yazıya akıcılık katar. Size özgü mizahı kimse kopyalayamaz ve kullanamaz fakat alıntı yapabilir. Mizahla bilgiyi bütünleştirebilirsiniz yazınız çok fazla okunur ve hedefe ulaşmış olursunuz.

7.       Dikkat çekici başlıklar kullanın. Yazınızı başlığın okutacağını unutmayın. Yazınızı özetleyen kısa ve öz başlıklar kullanın. 7-8 kelimelik başlıklar kullanmayın, uzun başlıklı yazıları kimse okumak istemez. En fazla 3 kelimelik ve 75 karakterlik başlıklar kullanın.

8.       Sade, akıcı, kısa ve öz cümlelerden oluşan içerikler yazın.  Dolaylı, uzun cümleler kullanmayın. Uzun cümleler anlatmak istediğiniz düşüncenin kaybolmasına ve anlaşılmamasına neden olur.

9.       Okuyucuyu mutlaka bilgilendirmeye çalışın. Bu yüzden anlatmak, tanıtmak istediğiniz ürünü çok iyi bilmelisiniz. Yazdıklarınız önce sizi ikna etmeli, siz ikna olursanız okuyucu da ikna olur. Okuyucuya yorum yaptırmak istiyorsanız fikir beyaz edeceği cümleler veya sorular ekleyin. Soru tekniğini mutlaka kullanın.

10.   İçeriğinizi yazdıktan sonra hata var mı yok mu? Diye mutlaka kontrol etmelisiniz. İçeriğinizi belirli bir kalıpta yazmalısınız. Teknik olmaya çalışın yanı giriş, gelişme ve sonuç üçlemesine uyun böylece yazınız dağınık olmayacak, düzenli ve anlaşılır olacaktır.

 

dijital içerik üreticisi

 

İyi İçerik Nedir?

Özgün, Google’a uygun yazılar hedef kitleye çabuk ulaşır ve ürünlerinizi kısa sürede yüksek satış grafiğine ulaştırır, başarı zirvesine ulaşmış olursunuz. Dijital pazarlama alanında sık sık kullanılan içeriklerin iyi veya kötü olduğunu kullanıcı deneyimine göre değerlendirilir. Google’ın son yaptığı güncellemesinde ‘de değindiği gibi kullanıcının tam istediği bilgiler yer alıyor mu? Örneğin: içeriklerde soru cümleleri var, sorunun net cevabını okuyucuya üretebiliyor musunuz ? yoksa üstü kapalı bir şekilde sadece değiniyor musunuz? Google algoritması UX deneyimini göz önünde bulundurup, üretilen içerikleri keşfet çerezleri ile alakalı kitle segmentlerine ilettiği için, iyi içerik tam olarak başlığın net cevabını veren,  işlenen konunun bütünlüğünü ele alan, okuyucu tam olarak tatmin eden içeriktir. 

BENZER İÇERİKLER