Landing Page Nedir? Nasıl Kullanılır?

Landing Page Nedir? Nasıl Kullanılır?
Landing Page Nedir? Nasıl Kullanılır?

Elif YILMAZ,
Editör

2022-10-07
1Okunma

Dijital reklam çalışmasının amacı müşterinin ilgisi çekmek ve dönüşüm elde etmektir. Langing page aracını kullanarak bu amaca rahatlıkla ulaşabilirsiniz.

Dijital reklam modellerinde Google Ads’ in en çok bu aracı kullanılmaktadır. Sizlerde bu yöntemi uygulayarak markanızla ya da ürünlerinizle ilgilenen kullanıcılarla aktif bir şekilde iletişime geçebilirsiniz. Landing page SEO çalışması yapılan web sitelerinde alaka düzeyi, kontrol ve sonuçları olumlu etkileyen çalışmalar içerisindedir. Landing page in anlamı açılış-varış sayfası olarak düşünülebilir. Bir linke ulaşmak için tıklanan sayfaya denilmektedir. İnternet sitelerinde yayınlanan spesifik bir ürünü, hizmeti veya reklam kampanyasını barındırır.

 

landing page nedir

 

Diğer web sayfalarından farklı olarak landing page dönüşüm sağlamak amacıyla yapılmaktadır. Bu sayfadaki kullanıcıyı diğer sayfalara yönlendirmek için yapılmaktadır. Örnek olarak; herhangi bir web sitesi Google Ads için yapılan reklam kampanyası landing page satış ve bilgi edinme sayfalarında yönlendirilerek yapılır. Bu sayfalar ise mesajlara göre inşa edilir ve uygulanır böylece içerikler oluşturulur. Tasarımın temel amacı ise dönüşüm sağlamak ve müşterileri potansiyel alıcı hale getirmektir.

Landing page aracı, sayfaların işlevini yerine getirir ve öncelik olarak kullanıcının sosyal medya ya da Adwords reklamlarına tıklamasını sağlar. Böylece reklam bağlantısından landing page sayfasına ulaşan kişi burada bir form doldurur. Bu işlemin sonucunda ürün bağlantısına otomatik olarak yönlendirilir. Bu aracı kullanırken dikkat edilmesi gereken bazı detaylar vardır, o da tasarımdır. 

Sitenin kolay ve karışık olmaması gerekir. Göze hitap eden, göz yormayan kullanıcı dostu bir dizaynı olması önemlidir. Renk ve görsel planlamasının çok iyi yapılmalıdır. Formu ve içeriği ön plana çıkaran minimal bir tasarım her zaman için etki alır. Sayfaya gelen kullanıcıyı aktif hale getirmek için bir mesaj olması gerekir. Bu yöntemin çok iyi ve doğru yerde kullanılması önemlidir. Örnek olarak, moda ürünleri satan bir siteniz var ve landing page tasarladıysanız “sezon kampanyalarını kaçırmayın” gibi bir çağrışım harekete geçirici mesajı cümle içerisinde kullanabilirsiniz.

 

landing page ne icin kullanılır?

 

Landing page için hazırlayacağınız içeriğin ikna edici olmalıdır. Kullanıcının formu doldurmaya teşvik etmelisiniz. Ona avantajlardan söz etmelisiniz. Satış linkine yönlendirme yapıldıysa ürünün özelliklerini detaylı bir şekilde açıklamalısınız. Güven unsuru da landing page çalışmaları için önemlidir.

Kullanıcının sitenizle ilgilenmesi için sizin güven vermeniz gerekir. Bunun için müşteri deneyimlerine sayfanızda yer vermelisiniz. Markayı daha önce kullanan kişilerin yorumlarına ve puanlamalarını landing page sayfasına ekleyin.

Landing page için form hazırlarken hedef odaklı olmalısınız. Sitenizin tasarımını yaparken müşteriden gelen bilgileri istemeli ve formu buna göre tasarlamalısınız. Amacınız dışındaki gereksiz bilgiler formda olmamalıdır. Formun karmaşık olmamasına dikkat etmelisiniz. Formda müşteriden istenilen bilginin hedefe gidip, direk istenilen sonucu vermesi gerekir.

Tasarımda yer alan kullanıcı deneyimi odaklı çalışmalar formun ana unsuru oluşturur. Bu yüzden yer alan içeriklerin, metinlerin, görsellerin forma yönlendirilmesi gerekmektedir. Arka plan rengi ve görsel öğelerin diğer unsurlarla uyumlu olmalıdır. Form hazırlarken büyük butonlar kullanın, bu müşterinin ilgisini çeker. Böyle bir tasarım mobil cihazlarda da etkilidir. Estetik ve dikkat çekici bir form hazırlamalısınız.

 

açılış sayfası deneyimi

 

Landing page hazırlarken en iyi SEO çalışmalarının yapılması gerekir. Tek sayfalı olan sitelerin optimizasyonu diğerlerine göre daha zordur ve zaman alır. Çünkü içeriğin ve diğer öğelerin tek bir sayfada yer alır. Etkin bir çalışma yaparak landing page sitesini arama motorlarında görünür hale getirebilirsiniz. Burada dikkat etmeniz gereken ilk şey Site içi SEO çalışmalarıdır. Site içi SEO çalışmalarınız ne kadar güncel ve kullanıcı deneyimi odaklı olursa landing page ilişkiniz müşteri ile bir o kadar kuvvetlenir. Bunun için yapmanız gereken bazı detaylar vardır. Bunlar;

  • Site hızı
  • Anahtar kelime optimazyonu
  • Meta açıklamalarının yazılması
  • Mobil kullanılabilirlik kontrolü
  • Backlink kullanımı
  • Görsel ve teknik optimizasyon

E-ticaret sitelerinde ise geri dönüşlerde etkin olan Landing Page uygulamasında dikkat etmeniz gerekenler şunlardır;

  •        Güven oluşturma
  •         SEO çalışması
  •         Temel özellikler
  •         Hazırlamadan önce bilmeniz gerekenler
  •         Kampanya sonunda neler yapacağınız
  •         Tasarımla ilgili detaylar
  • ·         İçerikteki form kullanımlarına değinmelisiniz.

Dikkat etmeniz gereken diğer özellikler ise; reklam kampanyalarınızla sayfa içeriğinizin örtüşmesi gerekir

 

kullanıcı deneyimi uyumlu landing page

 
  • Sürekliliği koruyun
  • Konuyu uzatmayın mesajınız kısa ve öz olsun
  • Çarpıcı başlıklar kullanın
  • Gereksiz detaylara girmeyin varsa sayfadan çıkarın
  • Uzun sayfalarda eyleme çağırma sloganları kullanın.
  • Güven yaratmak için;
  • İletişim bilgilerinizi paylaşın
  • Klişe satış cümlelerinden kaçının, hiç kullanmayın
  • Gerçek veriler kullanın
  • İhtiyacınız olmayan bilgileri hiç istemeyin
  • Sertifikalarınızı gösterin
  • Kullanıcı yorumlarını sürekli paylaşın.

Yukarıda bahsettiğimiz unsurlar doğrultusunda Landing Page sayfa çalışması yaparsanız kısa sürede marka bilinirliliğiniz ve ürün satışlarınız artış sağlar. 

Açılış Sayfası Neden Önemlidir?

Kullanıcı deneyimi tasarımının ön planda olduğu, nihai URL’nin hedef alındığı, Google Ads reklam modellerinde sıklıkla alaka düzeyi, kontrol ve sonuçların baz alınarak değer verildiği açılış sayfası potansiyel müşteri çekme, marka bilinirliğini arttırma, ürün veya hizmeti tam olarak vurgulamak için önem arz eder. Ürün veya hizmet için dönüşüm oranını arttırır. SEO çalışması yapılan web sitelerinin açılış sayfası ve alaka düzeyi reklam sıralamalarında etki gösterir. 

Landing Page Nasıl Olmalıdır?

Landing page yani açılış sayfasının tek bir sayfa içerisinde bütünü ve istenilen konuyu kullanıcıyı tam olarak vermesi gerekmektedir. Landing page değeri yüksek olan sayfanın kullanıcı deneyimi tasarımı, site içi SEO çalışmaları, görsel optimizasyonu, meta etiketleri gibi çalışmalarının eksiksiz olması gerekmektedir. İşlenilen konunun birkaç farklı başlık ve açıklaması olabilir, hepsinin tek bir sayfa içerisinde işlenmesi landing page değerini arttırır. 

BENZER İÇERİKLER