Site İçi SEO

Site İçi SEO

Site içi SEO ingilizce olarak ("On-Page SEO" olarak da bilinir), arama motorları ve hedef kullanıcılar için web site içeriğini optimize etme çalışmalarının bütünüdür.

Site içi SEO uygulamaları, içerik düzenlemesi, başlık etiketlerini, açıklama metinleri, site içi bağlantılar ve URL yapılarını optimize etmeyi içermektedir. Site içi bağlantılar sitenizi güçlendirir, (geri bağlantIlar) Site Dışı SEO'dan farklıdır. Site içi bağlantıları çok doğru ve alakalı sayfalara vererek güzel sonuçlar yakalamanız mümkündür.

 

site içi seo

 

Site İçi SEO Neden Önemlidir?

Geleneksel site içi SEO, 2022'de hala bir fark yaratıyor mu?

Evet!

Aslında, Google "Arama Sistemi Nasıl Çalışır" öncelikle bu konuya değinerek ilerleyebiliriz:

Google eski yıllara göre ÇOK daha akıllı olsa da, hala eski site tarama kriterlerini kullanmaktadır, yani siteleri daha hızlı taramak için site içi ve site dışı bağlantıları takip etmektedir. Google algoritmasının değişmeyecek özelliklerinden biridir bağlantılar.  Ve bunu destekleyecek veriler var.

Site içi SEO kelimesinde Yaklasik 20.800.000 sonuç bulunuyor, "Site içi SEO" kelimesinde bile 35 bin sonuç bulunmakta, ve bu sonuçlarda zaman seçtiğinizde halen Dünyaca ünlü SEO, Yazilim ve E-ticaret sirketleri Site içi SEO ve site kelimesi ile ilgili yeni içerikler girdigi gözükmektedir. Google arama sonuçları; Site içi SEO, anahtar kelime arastırması, doğru meta açıklamaları, ve site içi bağlantılarla güçlendirilmiş siteleri listelemeyi sever.

SEO kategorisinde rekabet eden site veya şirketlerin neredeyse hepsinin başlık etiketlerinde tam olarak Site İçi SEO Nedir? ("On-page SEO" bu anahtar kelimeyi kullandığını fark edeceksiniz. 2021’de Site içi SEO işlemlerinde; içerik düzenlemesi, başlık etiketleri, açıklama metinleri, site içi baglantılar ve URL yapılarını optimize edilmesinden, daha fazlası var.

 

Web Sitesini Nasıl SEO Optimizasyon Etmeniz Gerekir:

  • Kullanıcı deneyimi
  • Mobil uyumlu URL yapısı
  • Gösterim Raporu
  • Tıklama oranı
  • rama Amacı
  • Sayfa hız testi

Site İçi SEO İçeriği

1.Web Site SEO Analiz

SEO analizi yapılarak çıkarılan raporlar doğrultusundan SEO yönergeleri doğru ve teknik çalışmarla düzenlenir.

2. Hız Testi

Hız testi yapılarak sonuca göre hızlandırma çalışmaları için görsel boyutları ayarlanır, gerekli dosya sıkıştırmalar yapılır.

3. Kapsam Sorunları Tespiti
   Google serch console kapsam hataları kontrol edilir ve hatalar düzenlenerek Google'a düzeltildiğine dair bildirim yapılır.

4. Url Yapısı
   Url yapısı en doğru şekilde optimize edilerek düzenlemeler yapılır.

5. Doğru Sayfa Başlıkları
   Her sayfayı anlatan doğru anahtar kelimelerle sayfa başlıkları düzenlenir.

6. Doğru Sayfa Açıklamaları
   Sayfayı anlatan en doğru sayfa açıklaması spot olarak eklenir, sayfa, spot ve ilk paragraf tekniği uygulanır.

7. Anahtar kelime araştırması
   Kitlenize hitap eden yeni anahtar kelimeler tespit edilerek, SEO uyumlu yeni içerikler üretilir.

8. HTML etiketleri (H1) , (H6) uygulaması
   Başlık etiketi, kod yapısında H harfi ile işaretlenerek anahtar kelimenin önemini vurgular.

9. Güncel İçerik Girişi
   Planlama yapılarak aynı saat ve gün aralığı ile periyodik olarak taze içerik girişi sağlananır.

 

Site İçi Seo Çalışması

Mağazanızdaki her sayfanın bir başlık etiketi bulunmaktadır. Kullanıcıların tıklamaları ve mağazanızı ziyaret etmeleri için her birinin SERP'de öne çıkacağından emin olmanız gerekir. Google genellikle bir başlık etiketinin ilk 50-60 karakterini görüntüler, bu nedenle başlıklarınızı optimize etmek için bu uzunluğa bağlı kalmanız gerekmektedir. Başlık etiketlerinizi optimize etmenin başka bir yolu da, sıralamaya çalıştığınız anahtar kelimeyle başlamasıdır. Bir anahtar kelimeyle başlayan başlık etiketleri, sonuna doğru anahtar kelimeyi içeren başlık etiketlerinden daha iyi performans gösterme eğilimindedir.

Ürünler ve koleksiyonlardaki başlık etiketleriyle ilgilidir ancak asıl mağazanız için başlık etiketini değiştirmeyi unutmayınız.  Başlığınızı ve meta açıklamanızı değiştirmek SEO'nun site içi çalışmaları için gerekli olan noktalardandır. Anahtar kelimeleri seçip çevrimiçi olarak en uygun kelimeleri  kullanıcılara sunmanızı ve sitenizi tarayacak olan arama motorlarına doğru sinyali göndermenizi sağlar. Kelimeleri metne doğru sermek çok önemlidir. Anahtar kelimelerinizi sitenizde idareli ve organik bir şekilde kullanmanız gerekir. Sayfalarınızı anahtar kelimelerle doldurmak işe yaramaz.  Bu, 'siyah şapka' SEO tekniği olarak bilinir ve sıralamanız üzerinde tam tersi bir etkiye sahip olacaktır. İlk birkaç sonuçta görünmek yerine, arama motorları tarafından kara listeye alınırsınız ve siteniz hiç görünmez. SEO tekniklerini ve kurallarını profesyonel biçimde gerçekleştirip, web sitesinin güncel durumu için SEO ajansı ile çalışarak Google sıralamalardaki yerinizi kısa süre içerisinde üst sıralara taşıyabilirsiniz. 
 

İçerik SEO Nedir?

İçerik SEO, içeriğinizin arama motorlarına karşı nasıl optimize edilmesi gerektiğini anlamanızı sağlar. Bu, neyi arama motorlarının aradığını ve arama motoru arama sonuçları için en uygun olan anahtar kelimelerin ne olduğunu bilmenizi gerektirir. İçerik SEO, web içeriklerinin aramalara cevap vermesi için özel bir stratejidir. İçerik SEO, arama motorlarına web sitesinin ne konu hakkında olduğunu ve arama terimleriyle ne kadar ilişkili olduğunu doğru bir şekilde anlatmak için kullanılan bir takım teknikler üzerine kuruludur. İçerik SEO, arama motorlarının arama sorgularına en iyi cevabı verebilmek için web sayfalarının arama terimleriyle ilişkili olmasını sağlamak için özel teknikleri kullanır. Bu teknikler arasında, anahtar kelime araştırması, özgün ve yüksek kaliteli içerik oluşturma, kalıcı bağlantılar oluşturma, SEO uyumlu metin düzeni ve sayfa başlıklarının kullanılması gibi teknikler bulunmaktadır.

Arama Motorlarında Daha Yüksek Sıralamalar Elde Etmek İçin Ne Yapmam Gerekiyor?

Arama motorlarının hangi arama anahtar kelimelerini ödüllendirdiğini anlamak ve arama sonuçları için en uygun olan anahtar kelimeleri kullanmak için web sitenizi optimize etmeniz gerekir. Web sitenizin tasarımında da arama motoru optimizasyonu hedeflemelisiniz.

İçerik SEO Nasıl Uygulanır?

Web sitenizin tasarımında arama motoru optimizasyonu hedeflemelisiniz. İçeriğiniz SEO için önemlidir, bu nedenle arama motoru arama sonuçları için en uygun olan anahtar kelimeleri kullanacak yazılar yazmalısınız. Ayrıca meta etiketlerini ve başlık etiketlerini düzenlemelisiniz. İçerik SEO, öncelikle arama motorlarının arama sonuçlarında üst sıralarda görünmesini sağlamak için özel anahtar kelimeler ve arama kalıplarını kullanmakla başlar. Bu anahtar kelimeleri ve arama kalıplarını, arama motorlarının arama sonuçlarında üst sıralarda görünmesini sağlamak için web sayfalarının veya sosyal medya gönderilerinin içerisinde özenle kullanmak gerekir.  Aynı zamanda, içerik SEO, arama motoru optimizasyonu (SEO) ile ilgili başka önemli faktörleri de içerir. Bunlar arasında, metin içeriklerinin kalitesi ve Kullanıcı deneyimi (UX) görsel içeriklerin optimize edilmesi, site içi bağlantıların kurulması , açılış sayfası hızı, site hızı, Da Pa değeri gibi faktörler içerik SEO uygulamasında göz önünde bulundurulması gerekenler içerisindedir.

İçerik SEO Her Zaman işe Yarar mı?

Evet, İçerik SEO her zaman işe yarar çünkü arama motorları web sitenizi arama sonuçlarında göstermek için kullandıkları anahtar kelimeleri başarılı bir şekilde kullanmalısınız. SEO teknikleri uzun yıllardır SEO Danışmanlığı veren SEO uzmanları tarafından takip edilen teknik çalışmalar içerisindedir. Kalıplar ver SEO teknikleri zaman zaman güncellenip farklılıklar ve yenilikler eklenmiş dahi olsa içerik SEO çalışmaları her zaman yararlıdır. 

Sitenizi Nasıl Üst Sıralara Çıkarırsınız?

Site içi SEO, web sitenizin arama motoru arama sonuçlarında üst sıralara çıkmasını sağlamak için önemlidir. Bunu yapmak için içeriğinizde arama motoru arama sonuçları için en uygun olan anahtar kelimeleri kullanmalısınız. Ayrıca meta etiketlerini, başlık etiketlerini ve URL yapısını düzenleyebilirsiniz. Bunun yanı sıra SEO çalışmalarını bütün olarak adım adım ilerlemekte fayda vardır. Web sitenizi üst sıralara taşımak için site içi SEO ve Site Dışı SEO planlama staretejilerinizi SEO Trendleri ve güncellemelerine uygun bir biçimde gerçekleştirmeniz gerekmektedir. 

İlginizi Çekecek Diğer İçerikler

  1. SEO'da SWOT Analizi Nedir?
  2. Kurumsal SEO Nedir Nasıl Yapılır?
  3. SEO Ajansı Nedir? SEO Çalışmasında Neler Yapar
  4. 2023 SEO Trendleri
  5. E-E-A-T İle Google'da Sitenizi Daha Kaliteli Hale Getirin
  6. Query Deserves Freshness Algoritması (QDF) Nedir?
  7. SEO Analizi Nedir Nasıl Yapılır?
  8. SEO Uyumlu Pagination Yapısı Oluşturma
  9. En İyi SEO Araçları Nedir? SEO Uzmanlarının Kullandığı Popüler SEO Araçları
  10. Google’ın Yeni Faydalı İçerik Güncellemesi Kaliteli içerikleri Hedefliyor

Soru Sor

Security Code

*Lütfen zorunlu alanları doldur...

BENZER İÇERİKLER